Templom képek

Hittanos farsang

Advent 4. vasárnapja

advent

Advent negyedik vasárnapján is fúvósok köszöntötték a Kossuth téren összegyűlt ünneplőket. Köszöntőt mondott Bedő Tamás polgármester, majd a betlehemi Születés Templomából származó lángról meggyújtotta a negyedik gyertyát a város adventi koszorúján. Az Isten szeretetének és békéjének üzenetét hordozó lángot Topsi Bálint plébános hozta el Csongrád főterére. Az ünnepi műsort a Nagyboldogasszony Katolikus Általános Iskola diákjai adták elő.
Fotók: Révész Gábor

Felújított Nagyboldogasszony templom megáldása és átadása

Ministráns kirándulás Rómába

roma

2015. augusztus 17-én indultunk el Csongrádról Bálint atyával kirándulni Rómába. Nagyon hosszú volt az út. Útközben sok szép tájat láttunk. Délután megérkeztünk Velencébe. Miután elfoglaltuk a szállást, elmentünk várost nézni. Nagyon tetszett a város. Láttunk sok szép épületet, hidat. Az első éjszakát Velencében töltöttük.
Másnap kora reggel keltünk. Rómába indultunk tovább, de Padovaban megálltunk szétnézni. Ott megnéztük a Szent Antal Bazilikát. Amikor megnéztük vásároltunk, majd indultunk tovább Rómába. Kora este már a Római szállásunkon voltunk. Rómában voltunk az Angyalvárban, a Szent Péter Bazilikában, a Havas Nagyboldogasszony templomban, és láttuk a Colosseumot. Másnap reggel esett az eső. Amikor elállt, elindultunk várost nézni. Nagyon szép volt a város. Miután megnéztük a várost, visszamentünk a szállásra. Nagyon fáradtak voltunk, ezért hamar elaludtunk. Az utolsó napon elindultunk reggeli után a tengerhez, ahol úsztunk. Egy óra múlva már úton voltunk hazafelé. A buszon útközben játszottunk és beszélgettünk. Éjfél után már Csongrádon voltunk. Nagyon tetszett ez a 4 nap.
Felföldi Gábor
2015. 08. 17.-én Topsi Bálint plébános atya vezetésével végre elindult 8 főből álló lelkes kis csapatunk a március óta várva várt olaszországi 4 napos kirándulásra. Jó 12 órai utazás után megérkeztünk Velencében a vizek, hidacskák, tornyok városába. A szállás elfoglalása után meglátogattuk a színes bazárokkal teli gyönyörű óvárost. A Grand Canal partján kiépített sétálóutcán át pillantottuk meg a szerelmesek hídját. Jól elfáradva, de élményekkel tele értünk a barokk stílusú szállásunkra. A másnapi kiadós reggeli után tovább indultunk Rómába, Padován keresztül, ahol megálltunk megnézni a Szent Antal Bazilikát. A kegytároltban bevásároltunk. Az esti órákban értünk Rómába. Megtekintettük a kivilágított Szent Péter teret és az Angyalvárat. Továbbmenve szebbnél szebb tereket, utcákat és nyüzsgő emberáradatot láttunk. Másnap reggel elindultunk gyalog és egész nap várost néztünk. Meglátogattuk a Spanyol Lépcsőt, a Trevi Kutat és a Colosseumot. Majd a késő délutánig tartó városnézés után bejutottunk a Szent Péter Bazilikába. Páratlan gyönyörűség tárult szemünk elé: monumentális szobrok és freskók mindenfelé! Utolsó nap pedig szomorúan, de élményekkel telve hazaindultunk. Bálint atya még egy tengerparti fürdőzésre megállt velünk, mielőtt búcsút mondtunk Olaszországnak. Az éjjeli órákban elcsigázva, de hangos jókedvvel érkeztünk a plébánia elé. Minden kicsi és csendes volt itthon Rómához képest, de mégis Csongrád a mi szűk hazánk, ahol vár a családunk.
Levstok Benedikt

Egy nyári élményem
A legkedvesebb nyári élményem, hogy Bálint atyával elmehettem egy gyönyörű utazásra Olaszországba. Nagyon örültem neki! Első állomásunk Velence volt, Velencéről hallottam, hogy a romantika városa. Láttuk a Sóhajok hídját, épp felújították. Érdekes volt, hogy házak vízben állnak, és az emberek gondolával közlekedtek. A szállásunk díszes, reneszánszkori volt. Itt aludtunk. Másnap Padovába indultunk, ahol egy mesés "kis Bazilikát" néztünk meg, Szent Antal tiszteletére épült, majd tovább utaztunk Rómába. Már esteledett, amikor a Szent Péter térre értünk. Sosem gondoltam volna, hogy ilyen hatalmas!
Másnap reggel gazdag olaszos reggelit kaptunk. Nagyon finom volt a capuccino. Nagy út állt előttünk. Róma annyi látnivalót tartogatott előttünk, hogy talán a végére sem értünk. Bálint atya, mint idegenvezető vitt bennünket és sokat mesélt. Voltunk az Angyalvárban, átmentünk az Angyalhídon. A legendás Spanyollépcsőt, az ókori Róma maradványait, a Colosseumot, a Pantheont is láttuk. A Trevi-kút még ma is úgy tündököl, mint rég.
A Szent Péter Bazilikában megnyugodott a lelkem. Úgy éreztem, mintha az örökkévalóságba léptem volna. Ehhez foghatót még soha nem láttam. Napközben igazi olasz pizzát ettünk, ami olyan nagy volt, hogy alig bírtam megenni. Emlékezetes marad nekem a Vatikánban a Svájci gárda fegyelmezett őrségváltása is. Rengeteg élményt gyűjtöttem, és jól a szívembe zártam, köszönöm Bálint atyának.